12.3.2024

Omnipress tuotti Kesprolle englanninkielisen Bocuse d´Or -julkaisun

WILD-julkaisu siivittää Suomea kulinaristisen maailman puheenaiheeksi.

Suomen Bocuse d’Or joukkueen matka sekä Suomen uniikit makuelämykset yhdistyvät Kespron WILD-julkaisussa. Englanninkielisen julkaisun tavoitteena on nostaa suomalainen ruoka- ja ravintolakulttuuri kansainvälisten kahvipöytäkeskustelujen aiheeksi. Julkaisun toinen tavoite on kasvattaa maailman vaativimman kokkikilpailun tunnettuutta Suomessa ja tukea Suomen Bocuse d’Or -joukkueen menestystä kilpailukaudellaan.

Kirjan suunnittelussa yhdistyivät Omnipressin vahva ruokakulttuurin tuntemus, kyky kuunnella asiakkaan tarpeita, ja luova toteutus.

– Olin juuri käynyt Itä-Suomessa tutustumassa Saimaan ympäristön ruokakulttuuriin. Julkaisuun toivottiin Bocuse d´Or -kilpailukaupunkien lisäksi jotain omaleimaista ideaa suomalaisesta ruokakulttuurista. Saimaa, sen villi luonto ja suomalaiset raaka-aineet nousivat lopulta koko julkaisun kantavaksi teemaksi, kirjan vastaavana tuottajana toiminut Mia Heiskanen sanoo.

Heiskanen on Omnipressin kaupallinen tuottaja.

– Tämä oli mielenkiintoinen projekti. Meillä syntyi jo ideointivaiheessa mielikuva fiinin ruokamaailman ja villin suomalaisuuden yhdistämisestä. Saimme hyvin vapaat kädet luoda jotain rohkeaa ja erilaista, sisältöstrategi Tiina Parikka kiittää.

– Kulinaristeille nostetaan esiin ruokakaupungit Helsinki, Trondheim ja Lyon parhaiden paikallisten keittiömestarien näkökulmasta. Lukijat johdatetaan Suomen mielenkiintoisimpiin ravintoloihin sekä Saimaalle, jolle on annettu European Region of Gastronomy -titteli vuodelle 2024, kertoo julkaisun tuotantoa Kesprossa johtanut projektipäällikkö Teija Nesterinen.

Julkaisua tulevat jakamaan laajasti Kespro ja julkaisussa mukana olevat yhteistyökumppanit. Se on saatavilla ruokamatkaajien kohtaamispaikoissa, kuten hotelleissa, ravintoloissa, Bocuse d’Or kilpailukaupungeissa Euroopassa – ja tietysti digilehtenä. WILD -julkaisu lähtee Suomen Bocuse d´Or -joukkueen mukana Trondheimiin maaliskuussa.

– Graafisesti ja tyylillisesti WILD-julkaisu pyrkii erottumaan muista vastaavista Coffee Table ‑tyyppisistä julkaisuista. Emme myöskään ole aiemmin törmänneet muiden maiden Bocuse d’Or -edustusjoukkueiden vastaavanlaisiin, näin laajoihin julkaisuihin, toteaa Nesterinen.

Kirjan ulkoasusta Omnipressissä vastasi AD Jenni Väre.

JAA